söndag, maj 21, 2006

tystnad tagning....


Längs hela vår kust och en bit in i landet så kan man inte undvika denna fågel, den är högljudd. En fågel i kubik skulle man kunna säga eftersom den envisas med att låta just så. Dessutom har strandskatan ett felaktigt latinskt namn…. Följ länken så inser ni att den inte alls är så förfinad som namnet säger.

Högljutt och mindre förfinat har också efterspelet av Danielsson/Eduards–affären varit. Kollegan redaktörn har utdelat poäng i bästa schlager stil, visserligen bara ett men ändå, till Ulvskog för flytten av diskussionsfokus. Till viss del kan jag hålla med honom, men med stilpoängsavdrag för att skrivglada pressekreterare idag i Expressen (även den länken hos redaktörn) breder ut sig och mana till "snällhet" i bloggosfären. Att försöka mata vidare på historien förstärker inte fokusflytten utan håller snarare liv i spekulationerna runt Danielsson.

Ärligt talat struntar jag i vad Danielsson hade för sig… (eller har för sig nu under sin time-out) .. jag är mest nyfiken varför han inte vill/kan säga vad han hittade på på annandag jul!

Kan det vara så enkelt att Danielsson inte ringde någon, inte ens statsministern. Att Socialdemokratin helt enkelt är så superrädda för att förlora ansikte när det gäller regeringsfäighet att de mörkar det faktum att de inte kommunicerade med varandra överhuvudtaget den dagen. Just förmågan att vara det enda regeringsdugliga alternativet är en av Socialdemokraternas mest omhuldade "vandringssägner" och för att den ytan inte skall krackelera så tar man till vilka metoder som helst.

Klart detta är en spekulation så god som någon annan. Men jag kanske skall lägga ut min epost så partisekreterare Ulvskog kan maila och hota/hojta lite.

Höres
Vigg62

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu blir det så där tråkigt igen... jag håller med...

Jag tror att det Danielsson gjorde var - ingenting. Han ringde inte "för det var ju julhelg" och fattade inte vidden av denna underlåtenhet förrän det var försent. Då ljög han helt frankt och räknade med kåranda från Dahlgrens sida. Men nähä,så snopet! Det ställde inte Dahlgren upp på.

Vigg sa...

Och vi som har det så frimodigt på din blogg... jag menar riktigt i luven på varandra ;)

Jo du , precis så tror jag att de rackarna gjorde och sen vågar de helt enkelt inte tala om att ingen styrde och ställde den där annandagen utan lät det var som vilken annan dag som helst!