tisdag, september 05, 2006

Alla skall vad?

I lördags körde jag bil mot Österlen... mellan Lund och Sjöbo såg jag en syn som fick mig att rysa av välbehag. I en termikvind seglade 10 storkar mot himmlen, sakta, majestätiskt... förvisso pågår fortfarande storkprojektet runt om i Skåne, ett projekt med syfte att återinföra denna fågel i det skånska landskapet. Så även om merparten av dessa 10 svävande fåglar kom därifrån så var det ändå med ett leende på läpparna som jag fortsatte min bilfärd...

Nu begriper jag snart vad den socialdemokratiska valslogan "Alla skall med" egentligen betyder... den omfattar inte alla 140 000 unga som är arbetslösa, den omfattar inte de 110 000 elever som går i friskola och numer vet vi också att den omfattar inte S interna datanät sap.net.

Sen måste man ju också fundera över om nu Fp, i konsekvens med den batonglinje de drivit i Riksdagens om avlyssning, har buggat sitt eget huvudkontor, i numer förebyggande syfte?

Höres
Vigg

Inga kommentarer: