tisdag, juni 26, 2007

23 tv-sekunder...

Jag lovade ju semester men inte riktigt än... utanför mitt fönster fick en hönsfågel spel sådär vid 0330 inte världens mest begåvade sångfågel direkt och jag ställer mig också frågande inför dess IQ-nivå (för att inte tala om dess EQ mot människor som skulle vilja sova 0330). Mycket färgprakt men mest tomhet kanske är ett bra sätt att beskriva en fasan.

Igår var det ännu en praktfull och färgsprakande dag i Tv4 Nyheternas historia och jag kan inte annat göra än länka till Departementets blogg och konstatera att vad än alla journalister i Sverige säger om opartiskt granskande så är många av de nyhetsscoop som visas inget annat än planterade nyheter. Vart tog den upplysande undersökande journalistiken vägen.

Nu väntar jag bara med "spänning" på att journalistprofessor Asp skall i sin årligen återkommande rapport förklara att alla nyhetsmedier är emot socialdemokraterna.... suck!

Höres från en något arla väckt
Vigg

Inga kommentarer: