fredag, juni 29, 2007

jaumen... vaddau...?

jau tro inte att jau kan betecknas som riikssvensk.... mina diftonger är klaurt präglade av min uppväxt i Blekinge... ävan om jau inte direkt kan sägas praouta karlskroniitiska... däfö bliir daugens ledare i BLT (huvudorgaun för den delen av världen) extra roolig läsning...

För att inte tala om vad mina grannar nere på Österlen tycker och tänker i frågan... folkstorm lär det inte bli men väl en axelryckning när de dialektala skillnaderna kommer på tal.

Att det till Ring P1 kommer en massa obskyra samtal om de mest aparta frågeställningar är i sig inget nytt. Men kombinationen av krav på "rikssvenska" och kravet på att införa engelska som modersmål i Sverige blir nästan hysteriskt roligt ( jaja jag vet att jag har dålig humor).

Nuu autergaur jag till den lognare deelen av landet.
Höös
Vigg

Inga kommentarer: