söndag, augusti 13, 2006

Röd nedgång...

Någon enstaka gång kan man se den. Vanligare i södra och kanske framförallt östra Europa, men inte vanligare än att det bara finns ca 15000 häckande par. För att vara en kusin till er bloggares pseudonym så är den Rödhuvade dykanden en stor rackare med ett vingspann på nästan 90 centimeter.

Några som också fortfarande är vanliga i främst Östeuropa, även om det är i namnskiftad form är kommunister. Vårt eget inslag i den politiska faunan är också namnskiftad även om ”gammelkommunisterna” återtagit greppet om Vänsterpartiet. Idag hade de svenska kommunisternas partiledare sitt sommarnedslag i Vackerby hage utanför Gnesta.

Pliktskyldigast har svenska medier återgett Ohlys vision men kanske framförallt V:s kritik mot regeringen och dess svagheter. Ibland undrar jag försynt om Vänsterpartisterna verkligen tror att någon går på deras kritik av regeringen. Mig veterligen finns det inget parti i riksdagen som har viftat/ordat/hotat/lovat så mycket som V men ändå till sist lydigt ställt upp när Göran Persson ”kallat” till beslut. Jag kan till viss del förstå dragningskraften hos V hos Persson-trötta vänstersossar. Men för alla andra tänkande individer borde V vara helt uteslutet som politiskt parti. Det räcker med en snabb blick i deras valmanifest för att förstå att alla fåren inte riktigt är hemma i deras politiska hage!

Höres
Vigg

1 kommentar:

Anonym sa...

Stukad av livet, kommer jag inte hit som debattör utan för att tacka för omtanken under vår svåra stund.

Förhoppningsvis återkommer kraften så jag förmår gaffla på igen.