måndag, juli 31, 2006

långt bort och nära...

Jag har hasat mig ur hängmattan... tillfälligt vill jag påpeka...

Vet du hur en gök låter? Bra... då har vi minskat risken att du förväxlar en gök med en tornfalk, åtminstonde när det gäller lätet... För faktiskt kan det vara så att trots skillnaden i beteende kan en tornfalk och en gök se lika ut på lite håll i motljus... fast det är klart om du nu ser en fågel som står "stilla" i luften, ryttlar, så är det sannolikt ingen gök utan snarare en tornfalk...

I motljus är alla katter grå... nja... något åt det hållet kanske. Det var något om överexponering om jag inte missminner mig.... Idag blir det ingen politisk betraktelse. Det får liksom anstå tills själva valrörelsen drar igång. Ingen betraktelse från någon festival i Stockholm eftersom jag håller mig i Skåne. Inga okvädningsord över Fp:s förslag om "riktig litteratur" för det har redaktörn redan klarat av. Inget om stamcellsforskning för där har den gode redaktörn också slagit till (visst är det kul att vara med i morgon-tv Redaktörn?).

Näe idag blir det bara en liten iakttagelse om att avståndet från Gävle till Afghanistan numer inte är längre än ett klick... sista dagarna har tydligen sommartokan slagit till så pass att min enkla blogg haft besök från båda dessa platser... underligt...men trevligt.. välkomna igen!

Nu återgår jag till hängmattan. Lejonparten av den införskaffade skönlitterära packen böcker är avklarad. Har några unga ryska författare kvar som jag skall ge mig i kast med... måste se om den unga generationen ryssar verkligen lever upp till den stolta ryska traditionen.

På återhörande
Vigg

3 kommentarer:

Redaktörn sa...

Läser du verkligen i hängmattan? Gör någon det?
Se där något för sommartorra nyhetsredaktioner att ägna sig åt: granska hängmatteläsningen - myt eller verklighet?

För övrigt tror jag att jag lärt mig känna igen koltrastar. Ett kryss, således.

Vigg sa...

klart jag läser i hängmattan... faktiskt... och i alla andra stolar också som finns i skuggan... de unga ryssarna är så här långt inte i klass med de klassiska ryska författarna, , inte på långa vägar... tyvärr...

koltrast...bra jobbat... ett kryss i microbirdingens sköna värld... skall vi öva lite på skata kanske? ;)

Anonym sa...

You have an outstanding good and well structured site. I enjoyed browsing through it national stockpile tamiflu Starting 401k program Tamiflu ptasia grypa Manager hardcore Coach fremont nebraska high school volleyball 1973 King of the hill toon sex Buy tamiflu pharmacy digital printing on tshirts Lamborghini 350 tamiflu anagrammes pour scrabble