söndag, juli 09, 2006

sånt man sett...

Hur beskriver man nattlivet i Almedalen bäst... svårt faktiskt...en hel vecka som egentligen är som en ständigt pågående firmafest, speciellt nattetid, är kanske den bästa beskrivningen.

Om man läser skvallerbloggarna på exempelvis Expressen så får man en ganska god inblick i det officiella Almedalens inofficiella sida. (jodå även Vigg finns omnämnd men det är ju en helt annan historia). Rent krasst kan man säga att de nattliga mötena på Donners brunn eller på någon av de otaliga efterfesterna faktiskt resulterar i bra och intressanta möten med människor som man normalt inte skulle ha möjlighet att träffa. Eftersom det oftast anses vara god kutym om att inte blogga om händelser på dessa nattliga uppsluppna möten så avstår även jag från detta.

Höres
Vigg

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är fint gjort av dig. Men analysen av Maud m.fl.hoppas jag inte faller under samma kutym-kategori?
Och nej... jag tänker absolut inte låta mig lockas till att läsa skvallerbloggarna på Expressen.

Vigg sa...

Hmmm noterade nu på morgonen mitt lilla nattliga stavfel ;) korrigeras... näej då...partiledar och till viss del seminariekommentarer kommer strax...