fredag, juli 07, 2006

jasså... det passar nu

Jo jag vet...den kära datorna havererade mer än vad som är tillåtet så det blev inte alls med samma intensitet som jag hade hoppats... nåväl här kommer några dagsfärska intryck av Almedalsveckan så här långt...

Mingel - ja järnspik...alla var där dvs på Donners brunn... så sent som i går afton passade jag på att skaka hand med både Isobel och Katrine...intressant att se deras ansiktsuttryck när man presenterar sig som en fågel. Nu hann vi inte prata mer än ett glatt "hej jag heter.... du kanske känner mig bättre som Vigg" men fler tillfällen lär komma... annars består minglen och givetvis efterfesterna efter det att krogarna stängt till den allra största behållningen av veckan. De kontakter som knyts sena kvällar och tidiga mornar är riktigt intressanta. Mer om detta senare.

Seminarier - 470 lite drygt på mindre än en vecka är fullständigt otroligt. Mest bekymmrad är jag faktiskt över att de organisationer/företag som "lurats" av sina pr-konsultfirmor att i Almedalen måste man vara. Så mycket skruttiga seminarier som lika gärna kunde antingen inte ha hållits eller hållits på fastlandet senare i höst har jag aldrig, under mina år i Almedalen, upplevt som i år... men de får ju några dagar i ett extremt varmt Visby...

Partierna - ja att Kd, Mp och V inte direkt har kommit ut med något budskap från Almedalen är nog ganska klart. Knappt Fp heller även om det är deras dag idag så där får vi se. Mest synliga utåt är nog Soch M så klart och Centerpartiet som lyckats med konststycket att presentera någon nyhet varje dag som blivit dagens snackis. Jag återkommer med lite reflektioner om partiledarna senare under morgondagen då jag även har lyssnat in Maud.

Nu undrar kanske vän av ordning vad Vigg själv har gjort, mer än minglat, och det kommer som inlägg senare idag ;)

Höres
Vigg

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag väntar troget på analyserna av partiledarna och skvallerrapporterna.

Vigg sa...

skönt att du gör så... analyserna kommer å det snaraste...var bara tvungen att jobba färdigt först! ;)

Anonym sa...

You have an outstanding good and well structured site. I enjoyed browsing through it » »