onsdag, mars 14, 2007

cc försvarsministern

Jag tänkte jag skulle spara pengar till statskassan... ordentligt med pengar. Ni vet Försvarsministern har ju lagt en proposition om att FRA (ni vet de som avlyssnar och analyserar och är hemliga) skall ha extra kontroll på all e-posttrafik till utlandet.

Experter på inom alla möjliga och omöjliga företag och expertgrupper har varnat för förslaget. Visst kan man fundera på hur vår personliga sfär skall kunna garanteras?

Men för att visa min omtanke om försvarsministern så tänkte jag numer skicka en kopia (cc)direkt till försvarsministern mikael.odenberg@defence.ministry.se på mina mail... så slipper han betala FRA för att göra jobbet.

Höres
Vigg

2 kommentarer:

Jonas Morian sa...

Gott initiativ, men jag tror att det är större chans att mejlen kommer fram om du i stället adresserar dem @defence.ministry.se...

Vigg sa...

Så klart... nattliga bloggposter blir ibland lite för snabba... tackar för påpekandet. Nu korrekt adress...

Höres
Vigg