torsdag, juni 29, 2006

vatten runt ön...

Kittiwake... så heter en fågel på engelska som häckar endast i Halland (på ön Nidingen) ... givetvis har den ett svenskt namn också...tretåig mås... precis som namnet säger så har den en underutvecklad baktå och därav dess namn... jag har ju lärt er tidigare att fåglar oftast har fyra tår...

I någon tidning, jag tror det var DI, så kommenterade man att ingen egentligen vill vara i Almedalen men alla ändå måste vara där. Att bloggarnas på allvar detta år kommer att skildra vad som händer och sker (formellt och informellt) kan man utläsa av Expressens sammanställning av bloggar som kommer att kommentera från Almedalen.

Skall bli intressant att se om det är liknande bilder från seminarierna dagtid som kommer att målas upp eller om det bara är nattlivet som kommer att beskrivas... Vigg kommer att täcka både och...hoppas jag...

Höres
Vigg

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det ser jag verkligen fram emot! Rapporter från både och, menar jag.
Men sköt nu om sig och gör ingenting som inte tant skulle göra.

Vigg sa...

nej då...verkar lovande...har redan hunnit se en uppvisning i Nordkoreansk talekonst av Göran Persson... mer om detta i morogndagens blogginlägg... nu en pilsner...