onsdag, maj 16, 2007

Skatteverket mot alla...

En person är alltid oskyldig tills motsatsen är bevisad.... ganska normal företeelse tycker nog många. Detta gäller för alla utom för Skatteverket där alla är skyldiga tills man möjligen lyckas bevisa motsatsen och inte ens då ger sig Skatteverket utan driver frågorna vidare i läns- och kammarrätt.

Att vara företagare i kombination med ett överdimensionerat och trångsynt Skatteverk är ingen enkel uppgift. Det glädjer mig nu särkilt när bonden i Torp råkat ut för sin egen skapelse.

Hoppas att näringsminister Olofsson lyckas övertala finansminister Borg om att även företagare är goda människor som vill väl och att han försöker ändra lite i Skatteverket skeva syn på svenska företagare.

Höres
Vigg

2 kommentarer:

Vickiehickietorian sa...

Hej!
Kul att hitta en Vigg!
Jag ahr en liten Vigg här hemma! Jag tror det finns 8 eller 9 Vigg i Sverige. 3 visste jag redan om...
Ha det så bra!
Viggs mamma

Vigg sa...

Jojo där ser man... fast nu heter jag inte Vigg i verkliga livet (även om det är ett vackert namn) det är bara här i cyberrymden som jag jag har tagit mitt fågelnamn... Fast... man kanske skulle döpa om sig och bli Vigg nummer 10 ;)

Höres
Vigg