onsdag, maj 23, 2007

vattenlevande...

Att ha en blogg-avatar som är vattenlevande gör att man direkt reagerar när vatten nämns i en nyhetsartikel. Nu senast SVT:s inköpta produktion från Strix som skall göra underhållning (skall vi gissa lördagskvällar).

Jag är känd bland mina arbetskamrater att ha en rejäl portion dålig/sjuk humor, men jag blir inte riktigt klok på om man verkligen kan tycka att "Förnedrings-TV del II" i form av att spruta vatten på en statsminister är humor!? Tilltaget är lika korkat som när några vänster-miffon för något år sedan "tårtade" Bosse " jag har en överenskommelse" Ringholm.

Suck... public service... näe tack!

Höres
Vigg

4 kommentarer:

Anonym sa...

Otroligt låg Clownhumor!!, att spruta vatten/kasta tårtor eller på annat sätt förnedra en människa är i mitt tycke aldrig roligt. Någon gör sig rolig på någon annans bekostnad. Rolig humor skall bestå av ironi, träffande kommentarer, att man driver med företeelser i samhället mm. Bra ex "Pang i bygget", "Helt Apropå", "Monte Python", "The Office", "Torsk på Tallin"

Vigg sa...

Anonym: jag kan inte annat än hålla med ... skall bli skoj att se vilket produktionsbolag som blir först med att kreera en show som driver med journalisternas självpåtagna högre moral/humor.

Höres
Vigg

Magnus Carlbring sa...

nej

:-)

nej det här med

:-D

nej det här med vatten :-O :-)

nej det här med att sprutra vatten på struttsministrern :-D

det är inget ingnenting :-) :) =) :-) =-)

nej nej

inte ingnenting

:-D

man skrattrar åt allderig nej nej

:-)

:-)

:D

:-D

inte kul alls nej allevarligra grejer

Vigg sa...

kära lilla embryo... det där var betydligt roligare än Strix... kan du inte skrapa ihop lite stålar och köpa det där produktionsbolaget...

höres/yo
Vigg