torsdag, mars 30, 2006

11001110011100010100110011001 och några siffror till...

Vårens ankomst.... ja jag vet att jag tjatar men efter en så lång vinter är det skönt att det äntligen är plusgrader dygnet runt. En av alla dessa vårfåglar (förvisso till viss del stann- och strykfågel i södra Sverige) är Gulsparven. En lite gul boll som helt klart skulle kunna passa in i vilket påskris som helst. Gulsparven kan faktiskt räkna ända till sju. Lyssna på den så förstår du!

Igår dök äntligen nyheten upp på tv som är att räkna med.... alla dessa förbannade koder, koder till bankkort, bensinkort, passerkort, portkoder, datorkoder, koder till nätet osv osv... i all oändlighet. När skall korttillverkarna äntligen producera ett kort som faktiskt är så pass säkert att vi kanske skulle kunna få välja koder vi kan komma ihåg...

Jag vet... man skall hitta andra minnesbilder för att komma ihåg sina koder...men vid en snabb anblick i min egen plånbok (och min kortplånbok eftersom den lilla plånboken är för liten för att hysa alla dessa kort) så skall jag ärligt säga att jag inte kommer ihåg mer än fyra eller fem koder... och de enda minnesbilder jag kan framkalla ger baske mig inga koder utan bara minnen av frustration.... frysande och svärande vid bensinpumpen eller framför bankomaten när maskineländet tuggat upp det tredje bankomatkortet inom 7 månader....

Höres
Vigg62

3 kommentarer:

Lyckliga Grodan sa...

vigg.. du kan ändra koderna så att du får samma kod till de flesta kort..
jag känner någon som gjort så.. nämner inga namn..*tittar upp i taket och visslar*

Vigg sa...

tror du ja... försök att övertala portvakten på jobbet att xxxx skulle vara en bra kod... nehe du han är surare än två kilo osötade lingon...

Höres
Vigg62

Vigg sa...

tror du ja... försök att övertala portvakten på jobbet att xxxx skulle vara en bra kod... nehe du han är surare än två kilo osötade lingon...

Höres
Vigg62