onsdag, mars 15, 2006

Råkar du råkar jag....

Råkor, kråkfågel, stor svart, kraftig näbb, företrädesvis i södra Sverige, finns recepet på ungråka som inte är helt osmakliga.....

På tal om att råka, dvs att hitta fram, kan jag inte undanhålla er denna nyhet från ett av våra grannländer i väster (ö-rike placerat just utanför Belgiens och Nederländernas kust).

"Brittiska manliga bilister kör hellre runt vilse" Aftonbladet.

Wow, vilken nyhet och jag som trodde att det bara var borgarråden i Stockholm Annika Billström och Kristina Axén Olin som bara körde runt. Fast det var ju feltänkt av mig, nu när vi har biltullar och inga ringvägar runt stan att tala om så är det kanske inte så många som kör runt längre...

Höres
Vigg62

1 kommentar:

CV sa...

Såg din kommentar hos dig. Självklart är det intressant att läsa också dina tankar kring ämnet i min utmaning - att berätta om den politiske motståndarens fördelar.
RS
kulturbloggen.com